
Un dels últims projectes que hem desenvolupat des d’Spora Consultoria i Comunicació ha estat el rebranding de l’empresa tecnològica ID·Waste, líder en el desenvolupament de solucions TIC per a sistemes de recollida de residus amb identificació.
ID·Waste, al llarg dels darrers 10 anys, ha perseguit l’objectiu de proporcionar la millor tecnologia i servei per ajudar a municipis i empreses a assolir els objectius de reciclatge. Ara, ho segueix fent, però enfortint el seu potencial tecnològic. Arrel d’aquesta nova situació, s’ha fet evident la necessitat d’una marca que no només reflecteixi la qualitat i l’eficiència dels seus sistemes de recollida amb identificació, sinó que també reflecteixi els valors d’innovació, compromís i lideratge de la companyia.

La nova imatge de marca
Des d’Spora, hem entomat el rebranding d’ID·Waste apostant per una estètica que reflecteix el caràcter tecnològic i la professionalitat que caracteritzen l’empresa, enfocant-nos en la millora de la transparència i la fiabilitat dels seus sistemes.
Per al nou disseny, hem seleccionat una paleta de colors centrada en tons verds i blaus foscos, que no només evoquen un aire tecnològic, sinó que també mantenen un vincle visual amb la sostenibilitat. La tipografia adoptada és més rectilínia, amb formes clares que evoquen robustesa i professionalitat, claus en el sector tecnològic i de gestió de residus.


El logotip
El nou logotip replanteja l’essència d’ID·Waste però des d’un enfocament més modern i accessible, incorporant espais que recorden a sistemes d’identificació, conservant l’essència de les lletres ‘I’ i ‘D’ del logotip anterior, però amb formes més lineals i geomètriques. A més a més, s’ha fet el canvi de colors, respectant els verds i blau foscos a través
Acompanyant el logo, hem introduït recursos gràfics amb formes més geomètriques. L’element clau, el quadrat, present al logotip i a la resta d’elements gràfics i recursos que apareixen en l’aplicació de la marca, transmet robustesa, seguretat, simplicitat, seriositat i modularitat, que reforcen la imatge i professionalitat que ID·Waste vol transmetre.
L’estratègia comunicativa
A nivell d’estratègia, hem reorientat el pitch comercial d’ID·Waste per centrar-lo en l’oferta de tecnologia avançada: hem redefinit el relat de presentació i venda, els missatges i el to de la marca
El rebranding s’ha fet tangible més enllà del propi logotip: hem creat una nova pàgina web, hem redissenyat l’estil dels estands per a fires i congressos i hem actualitzat la interfície de la plataforma ID·Soft i la resta d’elements del software, així com els components del hardware, per assegurar una coherència visual a tots els nivells.
A nivell d’estratègia de llançament, la presentació oficial de la nova imatge es va realitzar a la Feria de Urbanismo y Medio Ambiente de Madrid (TECMA), un dels esdeveniments més importants pel sector.
Com anunciaven a través de les seves xarxes: “Ara, amb més d’11 anys d’experiència, hem fet un pas més, aprofundint en la nostra identitat per plasmar-ho en una nova marca que ens representi en tots els aspectes”.
