
En aquesta campanya comunicativa que hem llançat pel municipi de Palafrugell, hem volgut crear un projecte ple de color, creativitat i una mica d’humor per abordar un problema comú: l’abandonament de voluminosos i trastos a la via pública. Sota el lema “NO SIGUIS TRASTO I FES-HO COM TOCA!”, hem donat vida a una campanya informativa que busca conscienciar els ciutadans i ciutadanes sobre la importància de gestionar adequadament els objectes voluminosos que ja no necessiten.
El disseny
L’element principal d’aquesta estratègia és el disseny dels materials publicitaris. Volíem allunyar-nos del verd convencional i donar pas a una paleta més fresca i dinàmica. El cartell adopta un estil informal amb il·lustracions originals i creatives. L’objectiu de trencar amb un disseny més convencional era generar un major impacte i així aconseguir captar l’interès de la ciutadania.

“No Siguis Trasto”: un joc de paraules amb doble sentit
Hem jugat amb les paraules de manera intel·ligent i divertida en utilitzar l’expressió “No Siguis Trasto”. Més enllà de la referència als mobles vells, electrodomèstics i altres “trastos”, hem volgut transmetre la idea de no ser un “trasto” en el sentit de no ser trapella, entremaliat, de no fer les coses com toca. Per tant, volíem fer una crida amigable a la corresponsabilitat de tots els habitants de Palafrugell en la gestió dels voluminosos.
Així doncs, la nostra campanya busca fomentar un sentit de responsabilitat compartida a la comunitat de Palafrugell amb una campanya que capta l’atenció, que es fa amena i simpàtica, però que transmet un missatge clar i contundent.