L’orgànica, al cinquè contenidor

Categoria:
Comunicació
Client:
Ayuntamiento de Sestao
Any:
2021
Campanya d'implantació de la recollida de residus orgànics en contenidors tancats a Sestao, País Basc
Organica Sestao

Sestao és un municipi de la província de Vizcaya, País Basc, de 27.533 habitants. L’any 2021 l’Ajuntament d’aquesta localitat va decidir implantar la recollida de residus orgànics en el contenidor específic, el marró. Per fer-ho, des d’Spora vam desenvolupar una estratègia amb una meta clara: implantar la recollida selectiva i informar i sensibilitzar de manera fàcil i concisa sobre la importància d’una correcta separació en origen de totes les fraccions, en especial de la matèria orgànica.

Els objectius que perseguia l’Ajuntament eren:
  • Informar a la ciutadania sobre la nova recollida de l’orgànica
  • Corresponsabilitzar a la població en la gestió dels residus
  • Aconseguir el major número d’adhesions possibles a la recollida selectiva d'orgànica
  • Entregar el material i la informació per a garantir una correcta participació i separació en origen
  • Recollir les dades dels adherits per a realitzar-ne el seguiment

Assolir aquests objectius passava per informar al 100% dels habitatges del municipi, i adherir-ne al menys un 45%

[ 5.900 habitatges de 13.100 totals ]

1.

306 hores d’informació i educació ambiental directa, a través de visites domiciliàries i d’informació a peu de carrer. En elles, es va informar de manera personalitzada sobre la implantació de la recollida de l’orgànica i es va repartir el material pròpi de la campanya (cubell airejat de 10 litres, paquet de bosses compostables, magnètic per la nevera i una targeta RFID d’apertura del contenidor).

2.

Creació d’una imatge de campanya que generès impacte i fos fàcilment reconeixible

3.

Disseny de materials informatius clars i amb missatges directes (pàgina web, cartes pels habitatges, cartells, vinils per als contenidors, magnètics).

4.

Realització d’una estratègia de mitjans adaptada al context (continguts per a ràdio i premsa, com també per a les xarxes socials).

5.

Preparació de tallers infantils al costat dels punts informatius, per difondre la campanya entre els més petits i a la vegada promoure que els adults s’acostin al punt informatiu

Imatge de marca

L’objectiu de la campanya era aconseguir un impacte significatiu en la ciutadania per aconseguir el major nombre d’adhesions i, per això, el disseny d’una marca fresca i directa que apel·lès a la implicació de tota la ciutadania de Sestao, va ser un element clau.

La imatge “SE5ºTAO”, sota l’eslògan “La orgánica, al quinto contenedor”, incloïa una referència al territori, a la nova implantació i al cinquè contenidor.

Amb aquesta imatge de marca, es van desenvolupar tots els materials informatius que van acompanyar la campanya, com els cartells, els adhesius, els magnètics, la pàgina web, el contingut per les xarxes socials, etc.

Resultats

 

Degut a la situació de pandèmia que va suposar el confinament de tota la població, la campanya només es va poder realitzar durant 4 setmanes i mitja. Tot i així, cal destacar els bons resultats obtinguts durant el temps en que es va poder realitzar: durant aquest període (4 del total de 9 setmanes plantejades, pausades per l’emergència sanitària), es va aconseguir arribar a 7.004 habitatges, un 53,2% del total. D’aquests, 3.873 van poder ser informats de la implantació del nou contenidor (la resta no es trobaven al domicili), i el percentatge d’adhesió dels habitatges informats va ser del 88,3%, demostrant l’eficàcia de les visites domiciliàries i els punts informatius.

Habitatges informats

%

Adhesió dels habitatges informats

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per al correcte funcionament i per a fins analítics. En fer clic al botó Acceptar, accepta l´ús d´aquestes tecnologies i el processament de les dades per a aquests propòsits. Més informació i personalització   
Privacidad