Nova identitat visual de la recollida selectiva de la fracció orgànica

Categoria:
Comunicació
ODS:
11 | 13 | 12
Any:
2023
Campanya orgànica Bilbao

La comunitat autònoma de La Rioja volia donar a conèixer la implantació de la recollida selectiva de la fracció orgànica. Com molts altres territoris de l’Estat, la incorporació del contenidor d’orgànica és una novetat i l’objectiu és aconseguir la màxima participació i la màxima captació. Per tant és important plantejar una imatge clara i que no generi indiferència.

Eslògan i claims per cada fase

Des d’Spora hem creat un logotip – “La orgànica al marrón” – clar i concís, directe i molt visual, que permet que el missatge sigui entès i recordat. El to i la tipografia busquen distensió i informalitat per empatitzar més amb el públic i fer-lo proper. A partir d’aquí juguem amb el concepte del “marró”, on tot el que va a l’orgànica pren aquest color a nivell gràfic i textual,  amb l’objectiu de fer un joc on fem evident com s’han de separar.

Per reforçar el missatge principal es van crear diferents claims per cadascuna de les diferents fases de la implementació:

  •  
  • Fase inicial o de presentació del contenidor marró: ¡Llega el contenedor marrón!
  • Fase de desenvolupament, un vegada presentat el contenidor: ¡La piel de plátano es marrón! · ¡La gamba es marrón! · ¡La manzana es marrón! · ¡El tomate es marrón! ¡El papel de cocina es marrón
  • Claims especials pels productes que van a l’orgànica que ja de per si són marrons: ¡Los tapones de corcho son marrones! (Y van al marrón)
Campanya orgànica Bilbao

Univers gràfic i adaptable

L’univers gràfic d’aquesta campanya és molt ampli i permet adaptar-se a cadascun del missatges.

Seguint amb el protagonista de la campanya, el marró és el color principal i s’ha utilitzat una gama cromàtica de sis colors derivats d‘aquest.

La marca disposa d’un símbol en forma de fletxa que es pot distorsionar i ajustar segons cada material. És aquest l’element distintiu i característic de la campanya que permet reconèixer a l’instant qualsevol material associat.

Els missatges secundaris s’apliquen dins d’una figura amb forma de centelleig que van alineats amb l’objectiu de transmetre el missatge amb exclamació, emoció i en un to divertit.

Finalment, per a reforçar el missatge, facilitar la comprensió i apropar la informació al públic, s’han utilitzat els elements que composen aquesta fracció, tots ells amb el color alterat, en tonalitats marrons.

Campanya orgànica Bilbao

Aplicacions de la nova imatge

S’ha dissenyat el llibre d’estil de la nova imatge i s’han treballat aplicacions específiques necessàries per la implantació de la fracció orgànica: cartells i mupis. cartes i targetons informatius, vestuari de l’equip educatiu, serigrafia dels cubells airejats i de les bosses compostable, entre d’altres.

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per al correcte funcionament i per a fins analítics. En fer clic al botó Acceptar, accepta l´ús d´aquestes tecnologies i el processament de les dades per a aquests propòsits. Més informació i personalització   
Privacidad