Girona aposta per la circularitat d’una manera clara i decidida. Amb aquesta campanya, hem ajudat a potenciar un model econòmic i social que promou una ciutat lliure d’emissions i respectuosa amb el seu entorn.
Per tal de definir la proposta, s’aborden 5 eixos d’actuació: residus, mobilitat, aigua, energia i comerç local, plantejant estratègies i línies d’acció basades en un model circular front el lineal.
El gran repte: que els gironins i les gironines integrin la marca i el concepte i sentin orgull de viure i formar part d’una ciutat que lidera l’acció contra la situació d’emergència climàtica.
La marca de ciutat
“Girona Ciutat Circular” situa la ciutat com a referent en la lluita contra l’emergència climàtica. Sota aquest segell s’engloben totes les accions que es duen a terme en el marc de l’estratègia.
L’eslògan
La marca s’acompanya del lema “Res canvia si res canvia”, un eslògan que hem ideat amb l’objectiu de remarcar la necessitat de canviar els hàbits i les polítiques per a canviar el futur de la ciutat i el país.
Campanya 360
Una campanya integral, conjunta i transversal que demostra el potencial del nostre equip i ha estat possible gràcies a al treball conjunt entre el departament de consultoria i el de comunicació, que ha permès integrar tots els conceptes i les actuacions més tècniques en l’estratègia comunicativa.
Una implantació progressiva
Fase de hype prèvia. Creem expectativa i fem pensar
El canvi cap a un model circular de ciutat suposa un gran repte a nivell comunicatiu. Per convèncer que aquest nou model és l’òptim tant a nivell individual i present, com a nivell col·lectiu i amb mirada llarga, cal aconseguir l’empatia de la ciutadania.
Per això, cal donar missatges que facin pensar i que expliquin perquè necessitem una estratègia de ciutat basada en l’acció per mitigar la situació d’emergència climàtica. En aquest cas hem fet aparèixer cartells i lones de gran format en llocs estratègics de Girona amb un únic missatge: “Res canvia si res canvia”, sense signar i sense cap altra informació. Amb això hem aconseguit generar notorietat, presència en mitjans i XXSS, debat i expectativa.
Presentació de l’estratègia
Seguida de la fase de hype hem presentat públicament la campanya i hem desvetllat el misteri.
La presentació s’ha realitzat mitjançant una roda de premsa institucional i s’ha presentat l’estratègia i els cinc eixos d’actuació. Això ens ha permès introduir els diferents nivells de continguts i missatges i mostrant la relació directa amb els canvis que Girona necessita.
Campanya de posicionament
La campanya de posicionament s’ha dut a terme activant tots els mitjans i treballant els diferents eixos amb personatges referents de la ciutat amb l’objectiu d’amplificar els missatges si arribar a tots els targets.
S’ha comptat amb la col·laboració desinteressada de la Laia Palau, exjugadora de l’UniGirona, d’en Koko DC, instagramer, de la Montserrat Fontané, mare dels germans Roca, entre d’altres que encara no podem desvetllar.
La campanya ha tingut una important presència al carrer, amb la instal·lació de mupis, banderoles, publicitat en autobusos, etc; als mitjans de comunicació locals i a les xarxes socials.
A més s’ha creat una pàgina web de l’estratègia on es recull tota la informació relacionada amb les diferents actuacions que l’alimenten.