Fem sortir els colors del gris – Nadal

Categoria:
Comunicació
Client:
Àrea Metropolitana de Barcelona
Any:
2023
Reedició de la campanya de proximitat a l’AMB per sensibilitzar sobre la separació de residus centrada amb les festes de Nadal.
Campanya orgànica Bilbao

Objectiu de la campanya

L’objectiu de la campanya era fer passar una bona estona al públic i sensibilitzar-los sobre la importància de la separació en origen i la prevenció de residus.

En unes dates de fort consum i molta generació de residus, però també de gran afluència a eixos i centres comercials, l’AMB volia mantenir l’estratègia de sensibilitzar des del carrer i vam organitzar, del 6 de desembre al 4 de gener, cantades de nadales teatralitzades amb lletres adaptades per fomentar la separació de residus i desmuntar els tòpics al voltant de la seva gestió.

Campanya

La campanya consistia en versionar 5 cançons típiques de Nadal i adaptar-ne la lletra per poder parlar de la separació i la prevenció de residus, especialment centrades en els residus que es generen durant aquestes dates de fort consum.

Escenificació i actuació

Aprofitant la temàtica de Nadal, es van organitzar 6 grups de 5 actors i actrius caracteritzades de pastorets que van realitzar una actuació teatralitzada i cantada de les diferents nadales versionades:

  • Fum, fum, fum – 25 de desembre no volem més fum
  • El trineu – Amb trineu a separar!
  • El Dimoni Escuat – Dimoins! Això on va?
  • El Rabadà – El Rabadà se’n va a reciclar
  • Los peces en el río – Els peixos es reciclen

Com que era imprescindible saber cantar i tenir certes nocions de acting per aquesta campanya, per poder seleccionar les persones que formarien part de la campanya es van realitzar càstings durant una setmana que van ser dirigits per el director creatiu Cisco Cruz Bonal. Una vegada seleccionats, i per poder arrancar les campanyes, es van dur a terme formacions al llarg d’una setmana. Aquestes formacions consistien en:

  • Formació general sobre la campanya i l’objectiu d’aquesta.
  • Assajos de cadascuna de les nadales amb la seva lletra i teatralització.

Les actuacions es van situar en zones de gran afluència dins l’Àrea Metropolitana de Barcelona, tant en eixos comercials com en zones amb actes nadalencs en el cas de municipis més petits amb l’objectiu d’arribar al màxim número de famílies.

Material

Per poder aconseguir una major participació per part de les famílies, es van posar a disposició de tothom díptics amb les nadales per escrit, informació sobre la correcta separació i un QR amb la informació sobre les cançons. I, per poder donar-los una altra utilitat, al revers de la cartolina hi ha havia una manualitat de papiroflèxia per reconvertir el díptic en un motiu nadalenc.

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per al correcte funcionament i per a fins analítics. En fer clic al botó Acceptar, accepta l´ús d´aquestes tecnologies i el processament de les dades per a aquests propòsits. Més informació i personalització   
Privacidad