Consultoria i assistència jurídico-tècnica per a la modificació de l’SCAC

Modificació del Sistema de Control d’Accés a Contenidors a la Mancomunitat de Pamplona

La Mancomunitat de la Comarca de Pamplona va implantar el 2018 un sistema de contenidors amb control d’accés als municipis que la formen, instal·lant un tancament electrònic que identifica l’obertura als contenidors d’orgànica i resta. L’objectiu principal amb aquest sistema era augmentar la separació en origen de la fracció orgànica i minimitzar la fracció resta.

A inicis del 2024 estava cobert el 70% del projecte, els blocs I, II i III, i faltava per executar el quart i últim bloc. La implantació es va interrompre amb motiu de la resolució de l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) que ordena el cessament de tota activitat de tractament de dades personals lligada al sistema de control d’accés a contenidors.

En aquest context, es va desenvolupar un informe per a establir les accions necessàries per a garantir la legitimitat del tractament i els protocols d’entrega de targetes i manteniment de la base de dades, que donin total seguretat i cobertura jurídica i tècnica en els diferents processos.

Es va dur a terme una anàlisi de la situació actual, del sistema tecnològic a implantar i dels punts forts i dèbils del sistema actual.

Imatge: https://www.xataka.com/magnet/pamplona-coloco-basuras-cerradura-electronica-ha-sido-sancionada-ser-sistema-demasiado-controlador

Un cop realitzat l’anàlisi i establert el context vigent, i amb l’objectiu de legitimar el tractament i regularitzar els processos, es van establir una sèrie d’actuacions prioritàries relatives als següents punts:

  • Modificació de l’ordenança reguladora de gestió de residus
  • Modificació de l’ordenança reguladora de les prestacions patrimonials de caràcter públic no tributari
  • Actualització de la base de dades
  • Definició del protocol d’associació de dades
  • Modificació del funcionament del sistema de control d’accés
  • Definició d’altres protocols
  • Elaboració d’una nova avaluació d’impacte

I, per acabar, es va proposar un cronograma d’actuació de sis mesos amb les diferents accions a dur a terme fins a la implantació del bloc IV i l’actualització dels blocs I, II i III. La proposta preveu treballar de forma paral·lela en la redacció de les ordenances, l’avaluació d’impacte, la definició de protocols i les adaptacions tecnològiques. En el cronograma es van detallar les accions, el responsable de l’execució i les propostes de dates límit per a cadascuna.

 

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per al correcte funcionament i per a fins analítics. En fer clic al botó Acceptar, accepta l´ús d´aquestes tecnologies i el processament de les dades per a aquests propòsits. Més informació i personalització   
Privacidad