Campanyes d’informació i sensibilització sobre la recollida separada de la fracció orgànica al Principat d’Astúries

Categoria:
Comunicació
ODS:
13 | 12
Any:
2024
Col·laboració amb COGERSA i el Principat d'Astúries

A Spora Consultoria i Comunicació, hem dissenyat i executat una campanya integral d’informació i sensibilització centrada en la recollida separada de la fracció orgànica al Principat d’Astúries.

Tenim molta experiència en implantacions de nous models de recollida i, per això mateix, sabem que perquè una implantació resulti exitosa, és necessari que la ciutadania se la faci seva, participi de forma activa i sigui conscient del benefici que comporta.

Per això, hem desenvolupat una estratègia integral en dues fases, centrada en tres eixos principals: informar, sensibilitzar i educar.

Punt informatiu itinerant

Objectiu: guanyar-nos la ciutadania

Sabent que l’objectiu principal de la campanya era arribar a la ciutadania i involucrar-la en la campanya, hem ideat una acció que ens ha permès apropar-nos-hi, resoldre dubtes i explicar detalladament com realitzar correctament la separació de residus orgànics.

Aquesta ha estat un punt informatiu itinerant constituït per una caravana corporativa i diferents elements de visibilitat, que s’ha instal·lat a cadascun dels municipis on ha tingut lloc la campanya.

Al punt informatiu, s’ha fet entrega a la ciutadania de cubells airejats, bosses compostables i material informatiu en forma de tríptic i imant. S’ha informat a la ciutadania de la presència del punt informatiu en qüestió, prèviament s’ha fet arribar una carta a tots els domicilis presentant la campanya, les diferents accions que es durien a terme i on i quan trobar el punt informatiu.

Visita a comerços i distintiu

Objectiu: involucrar a sectors clau

 

Durant la campanya hem reconegut la importància dels principals generadors de residus orgànics, com els comerços, en l’èxit de la implantació.

Per tant, un punt clau per l’èxit de la campanya és sensibilitzar-los per a involucrar-los en el canvi d’hàbit.

Per fer-ho s’han visitat de primera mà a tots els comerços generadors d’orgànica, promovent la resolució de dubtes i recollida de suggeriments. Així mateix, se’ls ha fet entrega de material informatiu.

 En aquest punt, la clau de l’èxit residia en què els comerços se sentissin partícips de la campanya. Per aconseguir-ho s’ha facilitat un distintiu per a l’aparador a aquells establiments que ja participen activament en la separació de residus orgànics. Generant així sentiment de pertinença i d’orgull de fer les coses bé.

En alguns municipis més grans, s’ha organitzat una sessió informativa per aquests comerços, juntament amb responsables de l’ajuntament, per a una millor coordinació de la recollida per a aquest sector i poder discutir aspectes logístics de manera directa.

Vincular als infants i famílies

Per a reforçar la participació de les famílies, s’ha desenvolupat l’acció “Ambaixadors de l’orgànica”, on alumnes de diferents escoles dels municipis participants han sortit al carrer a fer enquestes sobre els hàbits i coneixements del reciclatge de l’orgànica.

Aquesta activitat té el doble objectiu d’aprenentatge tant per part dels infants com per part de la ciutadania involucrada en les enquestes.

Comunicació digital

És clau per l’èxit de la campanya arribar a la població per diferents mitjans i canals. Per aquest motiu hem combinat mètodes tradicionals amb comunicació digital.

S’ha creat un “kit digital” personalitzat per cada municipi amb publicacions per a xarxes socials, un espot animat per a informar de la campanya i anunciar el punt informatiu, un banner per la web municipal i un tríptic en format digital.

Campanya integral amb resultats positius

Aquesta primera fase ha finalitzat positivament amb més 8.500 cubells d’orgànica repartits des dels punts informatius i més de 450 comerços visitats.

Els bons resultats de la campanya són conseqüència de l’estratègia que hi ha al darrere. Ha complert amb els objectius d’informar i sensibilitzar, acompanyant totes les accions amb una imatge gràfica distintiva i coherent que ha identificat la campanya.

Projecció de la campanya

Inici de la Fase 2

Al setembre iniciarem la segona fase de l’estratègia, amb campanyes de reforç a aquests 14 municipis on s’ha fet la implantació i incorporant-ne de nous. El reforç serà clau perquè el reciclatge de la fracció orgànica s’arreli definitivament en la societat Asturiana.

Aquest és un exemple de com Spora Consultoria i Comunicació fem costat a institucions i municipis en la transició cap a pràctiques més eficients i sostenibles. Per a més informació sobre els nostres serveis www.spora.es

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per al correcte funcionament i per a fins analítics. En fer clic al botó Acceptar, accepta l´ús d´aquestes tecnologies i el processament de les dades per a aquests propòsits. Més informació i personalització   
Privacidad