Campanya informativa sobre la fracció orgànica a la Mancomunitat de serveis Comsermancha

Categoria:
Comunicació
ODS:
11 | 13 | 12
Any:
2023
Campanya informativa sobre la fracció orgànica a la Mancomunitat de serveis Comsermancha

Comsermancha és una Mancomunitat de serveis formada per 21 municipis de tres províncies de Castilla-La Mancha: Ciudad Real, Cuenca i Toledo, a més de l’EATIM Cinco Casa i la pedania Alameda de Cervera.

Des de 1975 treballen per la conservació i millora de la Mancomunitat aplicant, entre d’altres coses, criteris de creixement sostenible per a millorar la qualitat de vida dels seus 182.043 habitants. Tot i això, els municipis de la Mancomunidad, com molts altres pobles i ciutats d’Espanya, encara no comptaven amb la fracció orgànica en el seu sistema de gestió de residus. És per això que van decidir implantar l’orgànica per tal de millorar els resultats de recollida selectiva i reduir la quantitat de residus de la fracció de resta.

L’escenari on es vam trobar nosaltres era un territori on la fracció orgànica s’acabava d’implantar i on la informació i consciencia en termes de separació d’aquesta fracció era molt petita. Així, els nostres objectius van ser:

  • Evidenciar la relació directa entre la separació de l’orgànica en un primer pla, i de la resta de fraccions en l’altre, amb la lluita contra l’emergència climàtica.
  • Que la ciutadania entengués els motius pels quals és necessari separar correctament en origen totes les fraccions i ho realitzés de forma activa.
  • Mostrar els beneficis de reciclar i l’impacte de no fer-ho.
  • Informar i donar resposta a tots els dubtes vinculats als residus (a quina fracció pertanyen, què se’n fa, com s’ha de fer l’aportació, etcètera).

Per tal d’aconseguir aquests objectius, vam treballar en dos nivells: per una banda vam definir una estratègia de comunicació clara i impactant, que tota la ciutadania comprengués i es pogués fer seva i, per altra banda, amb una campanya informativa intensiva a mitjans i a peu de carrer.

Estratègia de comunicació

 

L’estratègia comunicativa era clara: vincular el reciclatge amb l’emergència climàtica i evidenciant de forma directa els beneficis reals que suposa el reciclatge i l’impacte que té no fer-ho.

Per aquest motiu vam crear una marca amb un eslògan clar i directe, que instava directament a la ciutadania: Actúa – Recicla. El pes de l’estratègia es centrava en els diferents missatges, que exemplificaven els beneficis ambientals de la recollida selectiva amb elements tangibles i fàcils de mesurar a nivell gràfic.

Campanya informativa

 

El brífing del client especificava la necessitat de dur a terme accions informatives de forma intensiva, tant a mitjans com a peu de carrer, per aconseguir un impacte real en la societat.

Destaquem especialment la campanya d’informació que es va dur a terme a tots i cada un dels municipis que conformen la Mancomunitat, basada en punts informatius itinerants a mercats municipals, així com tallers i visites a grans productors.

El nostre objectiu era que la població participés en aquestes actuacions, especialment la dels punts informatius. Vam comptar amb 3 mecanismes per aconseguir-ho: 

  • Un equip d’educadores ambientals molt preparades i amb molta implicació amb el projecte
  • L’entrega de cubells airejats per facilitar la separació de la fracció orgànica en origen
  • Activitat interactiva on s’atorgava protagonisme a la pròpia ciutadania, qüestionant-li aspectes rellevants sobre el reciclatge i la recollida selectiva.
Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per al correcte funcionament i per a fins analítics. En fer clic al botó Acceptar, accepta l´ús d´aquestes tecnologies i el processament de les dades per a aquests propòsits. Més informació i personalització   
Privacidad