El secret per connectar amb el teu públic: l’estratègia d’identitat corporativa
09/12/2024
Diagnosi de la gestió de residus de càmpings de la zona de les Terres de l'Ebre

En un món cada cop més competitiu, la identitat corporativa esdevé una eina estratègica clau per assegurar la diferenciació amb la competència i garantir el posicionament empresarial. A més, la definició d’una narrativa comunicativa i d’una imatge -generada per la suma de diferents elements: disseny, colors, tipografies i elements gràfics i compositius- és essencial per transmetre els valors de les corporacions i aconseguir la connexió amb el seu públic objectiu.

 

Carta de presentació de l’essència corporativa

En aquest sentit, una identitat visual ben definida no només ajuda a transmetre els valors i la filosofia empresarial, sinó que facilita el seu reconeixement immediat d’una manera directa, clara i efectiva.

Des d’una perspectiva estratègica, a Spora creiem essencial abordar la identitat visual des de la fase embrionària de les marques, establint el punt de partida del relat visual de la marca, que l’acompanyarà i identificarà durant tot el seu cicle vital.

Algunes marques creixen sense una identitat visual treballada i això, sovint, dificulta el desenvolupament del seu relat posterior. Definir el to i l’estil, tant visual com de contingut, és essencial per mostrar coherència i connexió entre allò que es transmet.

En aquest punt volem destacar el cas de Rebag, un servei de bosses reutilitzables i socials que no aconseguia arribar al seu públic objectiu. El motiu? L’estratègia comunicativa, tant a nivell visual com de relat, no havia estat treballada i era molt difícil poder assolir el seu objectiu de difusió de l’activitat i, per tant, de guanyar clients.

 

Primer pas: conèixer la marca

El repte de Rebag era, doncs, definir una estratègia comunicativa que permetés difondre d’una manera més clara el servei de l’activitat i el seu funcionament, incrementar el nombre d’usuaris que en feien ús i millorar la seva identitat visual.

En una primera reunió interna de l’equip de comunicació vam fer una auditoria a Rebag de la qual vam determinar, entre d’altres elements com el de refer el relat i l’enfoc comunicatiu, que calia millorar significativament la seva imatge.

Així doncs, vam treballar paral·lelament la narrativa i la identitat visual, per assegurar-ne la seva coherència i la connexió amb el seu target.

 

Centrar la identitat visual en un concepte

Per a transmetre l’essència i els valors de la marca a través de la seva identitat visual és clau conèixer quines son les seves inquietuds, la seva missió, la seva visió… conceptes que ens donaran pistes de quines seran les línies estratègiques clau per a posicionar la marca a nivell visual.

El primer pas és identificar el concepte central sobre el que gira l’essència de la marca, el per què s’ha creat.

El propòsit de Rebag és “evitar que bosses d’un sol ús entrin en circulació”. A partir d’aquesta premissa, vam centrar la seva identitat sota un concepte: “allargar la vida de les bosses (evitant que siguin d’un sol ús)”.

Allargant la B de Rebag aconseguim visualitzar el propòsit de la marca.

A més, fent servir el prefix “Re”, molt emprat en l’àmbit de la sostenibilitat, hem adaptat el relat de marca per reforçar diferents característiques que la defineixen:

  • “Repensa la teva manera de comprar”
  • “Redueix els residus plàstics”
  • “Reactiva el comerç local”
  • “Recolza l’economia social”

A partir d’aquí, havent definit el concepte de partida, tocava aterrar la identitat amb elements gràfics més concrets. Vam definir una nova gamma cromàtica, vibrant i expressiva, un parell de tipografies modernes, atemporals i de fàcil llegibilitat, juntament amb un tractament d’imatges fotogràfic d’estil collage, a partir del qual crearíem les infografies i els recursos gràfics de la marca.

Tots els elements ajudaven a reforçar l’essència de marca i el seu relat directe, fresc, actual i trencador i a assolir els objectius establerts.

Una identitat visual única i recognoscible

En un entorn tan visual com el que vivim, on internet i les xarxes socials dominen la comunicació, destacar entre la competència és essencial.

I com cal fer-ho? Desenvolupant una identitat corporativa sòlida, que defineixi el to i l’estil i gràcies a la qual es puguin mostrar els valors i compromisos empresarials. A més, a nivell visual, que aconsegueixi quedar-se en el top of mind  per la seva naturalesa.

En definitiva, crear una identitat corporativa amb una base estratègica ens proporciona els fonaments per posicionar-la en un mercat cada cop més competitiu, assegurant que pugui créixer i adaptar-se segons les necessitats.

Cada marca és única i així ho ha de mostrar la seva manera de comunicar-se i presentar-se al món. Des d’Spora t’ajudem a crear el relat i l’univers visual per tal que impacti positivament i connecti de manera efectiva amb el teu públic objectiu.

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per al correcte funcionament i per a fins analítics. En fer clic al botó Acceptar, accepta l´ús d´aquestes tecnologies i el processament de les dades per a aquests propòsits. Més informació i personalització   
Privacidad